Köpa.se Logo
x
556 860
PRODUKTER
x
1 539
KATEGORIER
Maison Margiela Replica By The Fire Eau de Toilette - 30 ml

Denna Eau de Toilette från Maison Margiela återskapar känslan av en varm vinterkväll framför en sprakande brasa. Doften kombinerar rökiga noter av ved med söta inslag av vanilj och rostade kastanjer, vilket skapar en mysig och inbjudande atmosfär.

714 kr

Parfymer
Eau de Parfum
Unisexparfym
Nordic FeelKöp produkten hos Nordic Feel
Liknande produkter
Karl Lagerfeld Bois d'Ambre Eau de Toilette - 50 ml
398 kr
Nordic Feel
Bois d'Ambre EdT är en omisskännligt maskulin och sensuell doft som är inspirerad av den sprudlande atmosfären som råder under cistusskörden i Andalusien. De charmigt aromatiska toppnoterna av muskatellsalvia och geranium förlänger livligheten hos pomerans-, bergamott-, och plommonmixen som öppnar denna doftkomposition. Hjärtnoternas kraftfulla träslag väcks till liv vid kontakt tonkaböna och dyrbar amber, doftens nyckelingrediens. Basnoternas kraftfullt sammetslena avtryck dröjer sig kvar på huden.• Maskulin doft från Karl Lagerfeld• Noter av bergamott, muskatellsalvia och amber• Doftfamilj: Amber Woody• Eau de ToiletteTopp: BergamottHjärta: MuskatellsalviaBas: Amber
Rabanne Fame Collector Eau de Parfum - 80 ml
1880 kr
Nordic Feel
UPPTÄCK FAME COUTURE LIMITED EDITION: DEN MEST MODEMEDVETNA DOFTEN FRÅN RABANNEFAME Couture är avslappnat chic i sin pälsklänning och är skapad för den parisiska it-girl som springer från fest till fest och stjäl rampljuset.DOFT MÖTER MODERabannes modearv lever vidare i FAME Couture: en blandning av krämig rökelse, lätt iris och vanilj, som omsluter huden på samma sätt som hennes pälsklänning och avslöjar din sofistikerade sida. FAME Couture är tillverkad med de mest värdefulla ingredienserna, anskaffade på etiska sätt.FURRY FAMEFAME Couture är ett chic mästerverk, inspirerat av Rabannes legendariska mode statements. FAME Couture är iklädd en sofistikerad svart pälsklänning, där midjan definieras med Rabannes Eight-accessoar. Flaskan kommer i en unik box och är placerad på ett podium, skapat för den modemedvetna stjärnan som är redo för catwalken.MODEHÖJNINGFAME Couture är mer fashionabel och upphöjd än någonsin tidigare – en blandning av krämig rökelse, lätt iris och vanilj, skapad för henne som alltid väcker uppmärksamhet.
Karl Lagerfeld Classic Eau de Toilette - 100 ml
785 kr
Eleven
En djup och elegant doft designad av Karl Lagerfeld. En tidlös klassiker som har beundrats i generationer. Uppfriskande toner av bergamott blandat med patsjuli och avrundat med tonkabönor.Toppnoter: bergamott, basilika, lavendelHjärtnoter: ros, patsjuli, svärdsliljaBasnoter: sandelträ, tonka lönn, bärnstenDoften passar en klassisk och elegant man.Stil: Trettio, orientalisk
Parfums de Marly Valaya Exclusif Eau de Parfum - 30 ml
2000 kr
Eleven
Valaya Exclusif hämtar sin inspiration från den minimalistiska, mästerliga silhuetten som blev kännetecknande för franska hovklänningar i slutet av 1700-talet. Denna nyklassicistiska stil vågade lägga dyrbara material ovanpå varandra, blanda opacitet och transparens och förena raffinemang med sensualitet, en estetik som också återspeglas i dess vita frostade flaska.En doft av raffinerad lyx som utstrålar en kraftfull aura och förkroppsligar feminin elegans för nutida esteter som önskar allt. Valaya Exclusif, en unik men ändå universell blommig och träig skapelse, avslöjar den sensuella och sammetslena charmen av mandel, lättheten hos genomskinliga vita blommor och den raffinerade styrkan i krämiga vita träslag. Förstärkt med pudriga noter strålar den ut en lockande värme och ger en känsla av sammetsmjukhet som varsamt omfamnar huden
Karl Lagerfeld Tokyo Eau de Parfum - 60 ml
411 kr
Nordic Feel
Tokyo Shibuya EdP – en hyllning till en av Karl Lagerfelds favoritplatser – är en grön, träig och blommig parfym som representerar körsbörsblomningens naturliga skönhet. Doften öppnar med sudachi, en liten japansk citrusfrukt, ger ljus och fräschör till noter av rabarber. I doftens hjärta finns körsbärsblommor som omedelbart för tankarna till Japan, och de får en sofistikerad touch tack vare strålande pion och magnolia. I basen blandas omslutande noter av vit mysk med amber som dröjer sig kvar.• Feminin doft från Karl Lagerfeld• Noter av sudachi, körsbärsblomma och vit mysk• Doftfamilj: Woody Green Floral• Eau de ParfumTopp: Sudachi, rabarberHjärta: Körsbärsblomma, pion, magnoliaBas: Vit mysk, amber
Karl Lagerfeld Bois d'Ambre Eau de Toilette - 100 ml
558 kr
Nordic Feel
Bois d'Ambre EdT är en omisskännligt maskulin och sensuell doft som är inspirerad av den sprudlande atmosfären som råder under cistusskörden i Andalusien. De charmigt aromatiska toppnoterna av muskatellsalvia och geranium förlänger livligheten hos pomerans-, bergamott-, och plommonmixen som öppnar denna doftkomposition. Hjärtnoternas kraftfulla träslag väcks till liv vid kontakt tonkaböna och dyrbar amber, doftens nyckelingrediens. Basnoternas kraftfullt sammetslena avtryck dröjer sig kvar på huden.• Maskulin doft från Karl Lagerfeld• Noter av bergamott, muskatellsalvia och amber• Doftfamilj: Amber Woody• Eau de ToiletteTopp: BergamottHjärta: MuskatellsalviaBas: Amber
Maison Margiela Replica On A Date Eau de Toilette - 30 ml
825 kr
Eleven
On A Date är en spännande doft inspirerad av ett magiskt möte en sensommarafton med utsikt över Provences storslagna vingårdar vid solnedgången. Den fångar den sprudlande och beroendeframkallande fruktigheten hos mogna druvor som dränks i varmt solsken och de vilda rosornas delikata men ändå beslutsamma karaktär.Denna parfym väcker sinnena med unika och djupa minnen av möten och förälskelse.Noter av sprudlande bergamott och strålande ros förmedlar spänningen i det perfekta mötet.Ett inbjudande, sött och strukturerat svartvinbärslikörackord kombinerat med sensuell och träig patchouli tar oss till Provences vingårdar som sveps in i den gyllene glöden från sensommarens solnedgångar.En doft med hållbara och etiskt framställda ingredienser: patchouliessens från Bali och essens av rosenblad.När parfymören Carlos Benałm arbetade med denna doft inspirerades han av sina egna unika minnen från Provence den plats där han tog sina allra första steg i parfymbranschen. Framför allt ville han fånga Medelhavssolen medan den värmer upp vingårdarna till skörden och ger en vanebildande och glad känsla av välbefinnande.FRÅN DINA MINNEN TILL DOFTER:REPLICA-kollektionen består av ikoniska dofter och doftljus som på ett universellt sätt kan framkalla personliga och högt uppskattade ögonblick. De väcker känslor och personliga historier som antingen har upplevts eller väntar på att bli det. Maison Margiela är trogen sitt kreativa tänkande och samarbetar med de bästa parfymskaparna som har valts ut för sitt genuina intresse för dofter och för att de stimuleras av den konstnärliga prestationen: att sätta ihop en doft som ska användas för att väcka, hylla och dela oförglömliga känslor.Helt i linje med Maison Margielas minimalistiska inställning är REPLICA-flaskan enkel men sofistikerad. En bomullsetikett som liknar märkena på kläderna och accessoarerna i Replica-modekollektionen identifierar varje doft.
Karl Lagerfeld Lagerfeld ClassIc Eau de Toilette - 50 ml
595 kr
Eleven
Classic EdT, som lanserades redan 1978, är en sensuell, kraftfull och raffinerad oriental woody ambery-doft med de mest värdefulla ingredienserna som förkroppsligar Karl Lagerfelds anda. Doften öppnar med kontrasterande energier av gnistrande bergamott, basilika och fräsch lavendel. Det lyxiga hjärtat består av sofistikerad ros, rik patchouli, orris och en tobaksnot. Basen förhöjer doftens förföriska karaktär med noter av sandelträ, tonkaböna, varm amber och ett läderackord.• Ikonisk doft från Karl Lagerfeld• Noter av bergamott, ros och sandelträ• Doftfamilj: Oriental Woody Ambery• Eau de ToiletteTopp: Bergamott, basilika, lavendelHjärta: Ros, patchouli, orris, tobakBas: Sandelträ, tonkaböna, amber, läder
Montblanc Patchouli Ink Eau de Parfum - 125 ml
1720 kr
Eleven
Dröm dig bort i Montblancs kalligrafiska arv med Patchouli Ink, en fängslande doft som fångar essensen av bläck på papper. De rökiga, jordiga noterna av patchouli blandas med delikat mysk och vanilj, och skapar en unik olfaktorisk upplevelse som påminner om känslan av att skriva med en fyllepenna.Den utsökta flaskan, innesluten i en slank glasfigur som påminner om en Montblanc-bläckflaska, utstrålar elegans och sofistikation. En signaturmetallremsa framhäver flaskans konturer och speglar den ikoniska Meisterstück-skrivarredskapets klämma.Genom att hämta inspiration från den hisnande naturskönheten hos Mont Blancs glaciärer, visar kampanjens visuella inslag en fängslande panoramautsikt över ord skapade av den franska konstnären Marie De la Ville Baugé, som dök ner i Montblancs rika arkiv på museet i Hamburg för att hitta inspiration till sitt arbete. Detta fängslande visuella inslag fungerar som en kraftfull påminnelse om Montblancs bestående värden, ett varumärke som länge har förknippats med utforskning, innovation och enastående kvalitet.
Karl Lagerfeld Matiers Bois De Vétiver Eau de Toilette - 100 ml
609 kr
Eleven
Kraftfull och subtil, varm och sval – Bois de Vetiver EdT är en fräsch och träig doft som förkroppsligar ultimat maskulinitet. Doften öppnar med strålande och sprudlande blodapelsin som förhöjs av örtig fräschör från krossade myntablad. I hjärtat finns en touch av geranium, med en subtil antydan av ros, som möts av ceder, vetiver och ambroxan för textur och djup. Basens varma och omslutande mysk omfamnar intensiva tränoter från patchouli.• Maskulin doft från Karl Lagerfeld• Noter av blodapelsin, geranium och patchouli• Doftfamilj: Fresh Woody• Eau de ToiletteTopp: Blodapelsin, myntabladHjärta: Geranium, ceder, ambroxan, vetiverBas: Mysk, patchouli
Maison Margiela Replica Lazy Sunday Morning Candle 165 g
649 kr
Nordic Feel
Återuppliva dina minnen och förvandla stämningen i alla rum med den varma och kryddiga doften av doftljuset Lazy Sunday Morning.Lazy Sunday Morning är en blommig parfym, len som en morgonstund i sängen, med delikata noter av krämig vit mysk och liljekonvalj.Upplev glädjen av att vakna upp bland skrynkliga väldoftande lakan medan solens strålar värmer huden - en härlig känsla av trygg bekvämlighet.Solens strålar tittar fram genom gardinerna, ett tecken på att morgonen gryr. Du njuter av morgonstunden genom att stanna kvar lite längre i sängen, omsvept i fräscha vita bomullslakan.Maison Margiela är ett modehus som grundades av Martin Margiela 1988. Det parisiska modehuset skapar unikt mode och underbara doftersom blir till meningsfull konst snarare än en personlig kult. Maison Margiela har bland annat utsetts till ett framåttänkande och coolt modemärke och de designar haute couture, prêt-à-porter-kollektioner för dam och herr, läderprodukter, skor, smycken, parfymer, inredningsdesign och den moderna kollektionen MM6.1994 introducerade Maison Margiela de första Replica-modeplaggen: plagg och accessoarer handplockade från hela världen och återskapade med stor noggrannhet, karaktär och charm.Varje plagg har en särskild etikett inuti som beskriver ursprung och period.2012 utvidgade Maison Margiela det här unika konceptet med en doftkollektion som framkallar dofterna som ligger dolda djupt i våra minnen. Därefter följde en samling doftljus.Replica-kollektionen består av tidlösa dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och väcker känslor.FRÅN MINNEN TILL DOFTER:Replica-kollektionen består av tidlösa och omvälvande dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och våra personliga historier: de vi har upplevt och de som väntar. I enlighet med sin ”kreativa kollektiva” inställning samarbetar Maison Margiela med de bästa parfymörerna som har valts ut för sin genuina koppling av minne och dofter. De blir stimulerade av det konstnärliga resultatet av att komponera en doft som en universell inbjudan att väcka, hylla och dela oförglömliga känslor.I linje med Maisons Margielas minimalistiska inställning är Replica-flaskan enkel men samtidigt sofistikerad. En bomullsetikett påminner om de etiketter som används på kläder och accessoarer i Replica-kollektionen, och identifierar varje doft.
Maison Margiela Replica Jazz Club Eau de Toilette - 30 ml
825 kr
Eleven
Kliv in i en jazzklubb. Leta dig fram mellan några barstolar, koppla av i djupa fåtöljer och njut av doften av nygjorda cocktails och cigarrer ackompanjerade av melodiska mässingstoner.Eleganta och berusande drinkar. Söt honung och träiga noter av cigarrlådor.En samling klassiska noter och koppartoner med dämpat ljus som reflekteras på pianot där cocktails dröjer sig kvar med sina spritsiga toner.Maison Margiela är ett modehus som grundades av Martin Margiela 1988. Det parisiska modehuset skapar unikt mode och underbara doftersom blir till meningsfull konst snarare än en personlig kult. Maison Margiela har bland annat utsetts till ett framåttänkande och coolt modemärke och de designar haute couture, prêt-à-porter-kollektioner för dam och herr, läderprodukter, skor, smycken, parfymer, inredningsdesign och den moderna kollektionen MM6.1994 introducerade Maison Margiela de första Replica-modeplaggen: plagg och accessoarer handplockade från hela världen och återskapade med stor noggrannhet, karaktär och charm.Varje plagg har en särskild etikett inuti som beskriver ursprung och period.2012 utvidgade Maison Margiela det här unika konceptet med en doftkollektion som framkallar dofterna som ligger dolda djupt i våra minnen. Därefter följde en samling doftljus.Replica-kollektionen består av tidlösa dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och väcker känslor.FRÅN MINNEN TILL DOFTER:Replica-kollektionen består av tidlösa och omvälvande dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och våra personliga historier: de vi har upplevt och de som väntar. I enlighet med sin ”kreativa kollektiva” inställning samarbetar Maison Margiela med de bästa parfymörerna som har valts ut för sin genuina koppling av minne och dofter. De blir stimulerade av det konstnärliga resultatet av att komponera en doft som en universell inbjudan att väcka, hylla och dela oförglömliga känslor.I linje med Maisons Margielas minimalistiska inställning är Replica-flaskan enkel men samtidigt sofistikerad. En bomullsetikett påminner om de etiketter som används på kläder och accessoarer i Replica-kollektionen, och identifierar varje doft.
Maison Margiela Replica Lazy Sunday Morning Eau de Toilette - 30 ml
825 kr
Eleven
Lazy Sunday Morning är en blommig parfym, len som en morgonstund i sängen, med delikata noter av krämig vit mysk och liljekonvalj.Upplev glädjen av att vakna upp bland skrynkliga väldoftande lakan medan solens strålar värmer huden - en härlig känsla av trygg bekvämlighet.Solens strålar tittar fram genom gardinerna, ett tecken på att morgonen gryr. Du njuter av morgonstunden genom att stanna kvar lite längre i sängen, omsvept i fräscha vita bomullslakan.Maison Margiela är ett modehus som grundades av Martin Margiela 1988. Det parisiska modehuset skapar unikt mode och underbara doftersom blir till meningsfull konst snarare än en personlig kult. Maison Margiela har bland annat utsetts till ett framåttänkande och coolt modemärke och de designar haute couture, prêt-à-porter-kollektioner för dam och herr, läderprodukter, skor, smycken, parfymer, inredningsdesign och den moderna kollektionen MM6.1994 introducerade Maison Margiela de första Replica-modeplaggen: plagg och accessoarer handplockade från hela världen och återskapade med stor noggrannhet, karaktär och charm.Varje plagg har en särskild etikett inuti som beskriver ursprung och period.2012 utvidgade Maison Margiela det här unika konceptet med en doftkollektion som framkallar dofterna som ligger dolda djupt i våra minnen. Därefter följde en samling doftljus.Replica-kollektionen består av tidlösa dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och väcker känslor.FRÅN MINNEN TILL DOFTER:Replica-kollektionen består av tidlösa och omvälvande dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och våra personliga historier: de vi har upplevt och de som väntar. I enlighet med sin ”kreativa kollektiva” inställning samarbetar Maison Margiela med de bästa parfymörerna som har valts ut för sin genuina koppling av minne och dofter. De blir stimulerade av det konstnärliga resultatet av att komponera en doft som en universell inbjudan att väcka, hylla och dela oförglömliga känslor.I linje med Maisons Margielas minimalistiska inställning är Replica-flaskan enkel men samtidigt sofistikerad. En bomullsetikett påminner om de etiketter som används på kläder och accessoarer i Replica-kollektionen, och identifierar varje doft.
Maison Margiela Replica Beach Walk Eau de Toilette - 30 ml
698 kr
Nordic Feel
En behaglig promenad längs havet.Känn hur sanden gnuggar fötterna och vågorna nuddar benen medan en varm bris rufsar om håret.Solen smeker din salta hud.Beach Walk är en doft som för tankarna till en sommardag med strålande noter av bergamott, kokosmjölk, mysk, rosépeppar och ylang-ylang.En varm och solig eau de toilette med distinkt blommiga noter ingår i Replica-kollektionen.Maison Margiela är ett modehus som grundades 1988 av Martin Margiela. Det parisiska modehuset skapar unikt mode och underbara doftersom blir till meningsfull konst snarare än en personlig kult. Maison Margiela har bland annat utsetts till ett framåttänkande och coolt modemärke och de designar haute couture, prêt-à-porter-kollektioner för dam och herr, läderprodukter, skor, smycken, parfymer, inredningsdesign och den moderna kollektionen MM6.1994 introducerade Maison Margiela de första Replica-modeplaggen: plagg och accessoarer handplockade från hela världen och återskapade med stor noggrannhet, karaktär och charm.Varje plagg har en särskild etikett inuti som beskriver ursprung och period.2012 utvidgade Maison Margiela det här unika konceptet med en doftkollektion som framkallar dofterna som ligger dolda djupt i våra minnen. Därefter följde en samling doftljus.Replica-kollektionen består av tidlösa dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och väcker känslor.FRÅN MINNEN TILL DOFTER:Replica-kollektionen består av tidlösa och omvälvande dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och våra personliga historier: de vi har upplevt och de som väntar. I enlighet med sin ”kreativa kollektiva” inställning samarbetar Maison Margiela med de bästa parfymörerna som har valts ut för sin genuina koppling av minne och dofter. De blir stimulerade av det konstnärliga resultatet av att komponera en doft som en universell inbjudan att väcka, hylla och dela oförglömliga känslor.I linje med Maisons Margielas minimalistiska inställning är Replica-flaskan enkel men samtidigt sofistikerad. En bomullsetikett påminner om de etiketter som används på kläder och accessoarer i Replica-kollektionen, och identifierar varje doft.
Karl Lagerfeld Bois de Cypres Eau de Toilette - 50 ml
403 kr
Nordic Feel
Bois De Cyprès EdT är en fräsch och aromatisk doft med cypress som huvudingrediens, en not som påminner om mjukt läder. Den öppnar upp med noter av mandarin, kardemumma och citron som tillför en frisk fruktighet. I hjärtat hittar vi lavendel, cypress och mynta, medan basen utgörs av kashmirträ, vetiver och salvia absolut. Doften är skapad för att vara "nyckelplagget" i garderoben.• Maskulin doft från Karl Lagerfeld• Noter av cypress, citron och kashmirträ• Doftfamilj: Woody Aromatic• Eau de ToiletteTopp: Mandarin, kardemumma, citronHjärta: Lavendel, cypress, myntaBas: Kashmirträ, vetiver, salvia absolut
Maison Margiela Replica By The Fireplace Candle 165 g
454 kr
Eleven
Återuppliva dina minnen och förvandla stämningen i alla rum med doftljuset By the Fireplace. Vintern är här och snön faller utanför men du är varm trygg inomhus framför den öppna spisen. Insvept i en filt beundrar du de graciösa dansande lågorna och njuter av grillade marshmallows. Den varmt rökiga doften från ved blandas med den mysiga, subtila doften av rostade kastanjer.Återupplev det här lugnande minnet med denna rökiga och träiga eau de toilette. Den beroendeframkallande doften har ett varmt hjärta av kastanj och träiga ackord blandat med söta noter av vanilj och röda bär. Den mjukas upp av den blommiga kombinationen av apelsinblommor och neroliessens.Maison Margiela är ett modehus som grundades av Martin Margiela 1988. Det parisiska modehuset skapar unikt mode och underbara doftersom blir till meningsfull konst snarare än en personlig kult. Maison Margiela har bland annat utsetts till ett framåttänkande och coolt modemärke och de designar haute couture, prêt-à-porter-kollektioner för dam och herr, läderprodukter, skor, smycken, parfymer, inredningsdesign och den moderna kollektionen MM6.1994 introducerade Maison Margiela de första Replica-modeplaggen: plagg och accessoarer handplockade från hela världen och återskapade med stor noggrannhet, karaktär och charm.Varje plagg har en särskild etikett inuti som beskriver ursprung och period.2012 utvidgade Maison Margiela det här unika konceptet med en doftkollektion som framkallar dofterna som ligger dolda djupt i våra minnen. Därefter följde en samling doftljus.Replica-kollektionen består av tidlösa dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och väcker känslor.FRÅN MINNEN TILL DOFTER:Replica-kollektionen består av tidlösa och omvälvande dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och våra personliga historier: de vi har upplevt och de som väntar. I enlighet med sin ”kreativa kollektiva” inställning samarbetar Maison Margiela med de bästa parfymörerna som har valts ut för sin genuina koppling av minne och dofter. De blir stimulerade av det konstnärliga resultatet av att komponera en doft som en universell inbjudan att väcka, hylla och dela oförglömliga känslor.I linje med Maisons Margielas minimalistiska inställning är Replica-flaskan enkel men samtidigt sofistikerad. En bomullsetikett påminner om de etiketter som används på kläder och accessoarer i Replica-kollektionen, och identifierar varje doft.

Om Köpa.se | info@kopa.se | © 2025 Köpa.se – Alla rättigheter förbehållna. | Ansvarsfriskrivning | Generella tips | Foton från Freedigitalphotos.net eller iStockphoto.