Köpa.se Logo
x
556 860
PRODUKTER
x
1 539
KATEGORIER
Maison Margiela Replica By The Fireplace Eau de Toilette - 100 ml

Föreställ dig en varm och inbjudande vinterkväll framför en sprakande brasa. Denna Eau de Toilette fångar den mysiga känslan med rökiga tränoter, söt vanilj och en hint av rostade kastanjer. En doft som väcker minnen av trygghet och värme.

1342 kr

Parfymer
Herrparfym
Eau de Parfum
Nordic FeelKöp produkten hos Nordic Feel
Liknande produkter
Maison Margiela Replica By The Fire Eau de Toilette - 30 ml
825 kr
Eleven
Vintern är här och snön faller utanför men du är varm trygg inomhus framför den öppna spisen. Insvept i en filt beundrar du de graciösa dansande lågorna och njuter av grillade marshmallows. Den varmt rökiga doften från ved blandas med den mysiga, subtila doften av rostade kastanjer.Återupplev det här lugnande minnet med denna rökiga och träiga eau de toilette.Den beroendeframkallande doften har ett varmt hjärta av kastanj och träiga ackord blandat med söta noter av vanilj och röda bär. Den mjukas upp av den blommiga kombinationen av apelsinblommor och neroliessens.Denna distinkt söta och kryddiga eau de toilette ingår i Replica-kollektionen.Maison Margiela är ett modehus som grundades av Martin Margiela 1988. Det parisiska modehuset skapar unikt mode och underbara doftersom blir till meningsfull konst snarare än en personlig kult. Maison Margiela har bland annat utsetts till ett framåttänkande och coolt modemärke och de designar haute couture, prêt-à-porter-kollektioner för dam och herr, läderprodukter, skor, smycken, parfymer, inredningsdesign och den moderna kollektionen MM6.1994 introducerade Maison Margiela de första Replica-modeplaggen: plagg och accessoarer handplockade från hela världen och återskapade med stor noggrannhet, karaktär och charm.Varje plagg har en särskild etikett inuti som beskriver ursprung och period.2012 utvidgade Maison Margiela det här unika konceptet med en doftkollektion som framkallar dofterna som ligger dolda djupt i våra minnen. Därefter följde en samling doftljus.Replica-kollektionen består av tidlösa dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och väcker känslor.FRÅN MINNEN TILL DOFTER:Replica-kollektionen består av tidlösa och omvälvande dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och våra personliga historier: de vi har upplevt och de som väntar. I enlighet med sin ”kreativa kollektiva” inställning samarbetar Maison Margiela med de bästa parfymörerna som har valts ut för sin genuina koppling av minne och dofter. De blir stimulerade av det konstnärliga resultatet av att komponera en doft som en universell inbjudan att väcka, hylla och dela oförglömliga känslor.I linje med Maisons Margielas minimalistiska inställning är Replica-flaskan enkel men samtidigt sofistikerad. En bomullsetikett påminner om de etiketter som används på kläder och accessoarer i Replica-kollektionen, och identifierar varje doft.
Maison Margiela Replica Sailing Day Eau de Toilette - 30 ml
825 kr
Eleven
Dyk ner i havet en sommardag. En varm bris fyller seglen och styr båten mot nästa äventyr.Sailing Day är en inbjudan att utforska havet med unika vattenackord blandat med aromatiska och rena noter av röd tång, salt ambraackord och koriander. Utforska det oändliga blå havet och känn friskheten genom denna uppfriskande eau de toilette som ingår i Replica-kollektionen.Maison Margiela är ett modehus som grundades av Martin Margiela 1988. Det parisiska modehuset skapar unikt mode och underbara doftersom blir till meningsfull konst snarare än en personlig kult. Maison Margiela har bland annat utsetts till ett framåttänkande och coolt modemärke och de designar haute couture, prêt-à-porter-kollektioner för dam och herr, läderprodukter, skor, smycken, parfymer, inredningsdesign och den moderna kollektionen MM6.1994 introducerade Maison Margiela de första Replica-modeplaggen: plagg och accessoarer handplockade från hela världen och återskapade med stor noggrannhet, karaktär och charm.Varje plagg har en särskild etikett inuti som beskriver ursprung och period.2012 utvidgade Maison Margiela det här unika konceptet med en doftkollektion som framkallar dofterna som ligger dolda djupt i våra minnen. Därefter följde en samling doftljus.Replica-kollektionen består av tidlösa dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och väcker känslor.FRÅN MINNEN TILL DOFTER:Replica-kollektionen består av tidlösa och omvälvande dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och våra personliga historier: de vi har upplevt och de som väntar. I enlighet med sin ”kreativa kollektiva” inställning samarbetar Maison Margiela med de bästa parfymörerna som har valts ut för sin genuina koppling av minne och dofter. De blir stimulerade av det konstnärliga resultatet av att komponera en doft som en universell inbjudan att väcka, hylla och dela oförglömliga känslor.I linje med Maisons Margielas minimalistiska inställning är Replica-flaskan enkel men samtidigt sofistikerad. En bomullsetikett påminner om de etiketter som används på kläder och accessoarer i Replica-kollektionen, och identifierar varje doft.
Montblanc Patchouli Ink Eau de Parfum - 125 ml
1720 kr
Eleven
Dröm dig bort i Montblancs kalligrafiska arv med Patchouli Ink, en fängslande doft som fångar essensen av bläck på papper. De rökiga, jordiga noterna av patchouli blandas med delikat mysk och vanilj, och skapar en unik olfaktorisk upplevelse som påminner om känslan av att skriva med en fyllepenna.Den utsökta flaskan, innesluten i en slank glasfigur som påminner om en Montblanc-bläckflaska, utstrålar elegans och sofistikation. En signaturmetallremsa framhäver flaskans konturer och speglar den ikoniska Meisterstück-skrivarredskapets klämma.Genom att hämta inspiration från den hisnande naturskönheten hos Mont Blancs glaciärer, visar kampanjens visuella inslag en fängslande panoramautsikt över ord skapade av den franska konstnären Marie De la Ville Baugé, som dök ner i Montblancs rika arkiv på museet i Hamburg för att hitta inspiration till sitt arbete. Detta fängslande visuella inslag fungerar som en kraftfull påminnelse om Montblancs bestående värden, ett varumärke som länge har förknippats med utforskning, innovation och enastående kvalitet.
Karl Lagerfeld N.Y. Mercer Street Eau de Toilette - 60 ml
389 kr
Nordic Feel
New York EdT är en tolkning av en av Karl Lagerfelds favoritstäder, New York, som sprudlar av dynamik och kreativitet. Doften öppnar med en explosion av livliga och kryddiga noter från lime, basilika och vitpeppar. I hjärtat finns frisk grön rabarber och delikata ackord av jasmin och geranium. Vitt trä och vetiver minglar med mysk för att skapa en livfull och omslutande bas.• Maskulin doft från Karl Lagerfeld• Noter av lime, rabarber och vetiver• Doftfamilj: Woody Aromatic• Eau de ToiletteTopp: Lime, basilika, vitpepparHjärta: Rabarber, jasmin, geraniumBas: Vitt trä, vetiver, mysk
Ferragamo Ferragamo Men Eau de Toilette - 100 ml
1175 kr
Eleven
En doft som uttrycker självsäkerheten och modet hos en modern man som reser genom livet med passion och oundviklig elegans. En herrparfym som flätar ihop fräscha noter med boisénoter för att fira varumärkets italienska rötter och dess hantverkstradition. En strålande explosion av medelhavscitrus banar vägen för ett oväntat hjärta som kombinerar metallisk viol med styrkan av läder. Varma noter av mysk och vetiver kompletterar doften och förhöjer den sensuella dimensionen. · En fougeré-herrparfym med citrus och tränoter från Ferragamo· För den moderna och sofistikerade mannen som går sin egen väg · Perfekt när du vill uttrycka självsäkerhet, som på jobbet eller dejten DoftnoterTopp: Salvia, bergamott, citron Hjärta: Viol, läder Bas: Ekmossa, mysk, vetiver
Montblanc Black Meisterstück Eau de Parfum - 125 ml
1398 kr
Nordic Feel
Genom att inkapsla essensen av skrivande elegans inspirerar den ikoniska Meisterstück-pennan till en fängslande doft. Black Meisterstück eau de parfum förkroppsligar sofistikation och storhet med ädla rökelse- och kryddiga ingefäratoner, förstärkta av de förföriska sensuella ambernoterna och rostade tonkabönor.Den utsökta flaskan, innesluten i en slank glasfigur som påminner om en Montblanc-bläckflaska, utstrålar elegans och sofistikation. En signaturmetallremsa framhäver flaskans konturer och speglar den ikoniska Meisterstück-skrivarredskapets klämma.Genom att hämta inspiration från den hisnande naturskönheten hos Mont Blancs glaciärer, visar kampanjens visuella inslag en fängslande panorama av ord skapade av den franska konstnären Marie De la Ville Baugé, som dök ner i Montblancs rika arkiv på museet i Hamburg för att hitta inspiration till sitt arbete. Detta fängslande visuella inslag fungerar som en kraftfull påminnelse om Montblancs bestående värden, ett varumärke som länge har förknippats med utforskning, innovation och enastående kvalitet.
Karl Lagerfeld Paris Saint Guillaume Eau de Parfum - 60 ml
469 kr
Eleven
Paris 21 Rue Saint-Guillaume EdP är en tolkning av vackra och kulturrika Saint-Germain-des-Prés – ett elegant område med en unik atmosfär som omedelbart fängslade Karl Lagerfeld när han kom till Paris. Doften öppnar med en citrusexplosion av mandarin och grapefrukt som kontrasterar mot den gröna friskheten hos krossade violblad. I hjärtat finns rika och blommiga noter av ros, jasmin och gardenia. Fängslande träackord av patchouli och sandelträ möter mysk som skapar ett sammetslent spår, fyllt av tidlös elegans.• Feminin doft från Karl Lagerfeld• Noter av violblad, jasmin och sandelträ• Doftfamilj: Chypre Fruity• Eau de ParfumTopp: Mandarin, grapefrukt, violbladHjärta: Jasmin, ros, gardeniaBas: Patchouli, sandelträ, mysk
Memo Paris Irish Leather Eau de Parfum - 75 ml
3025 kr
Eleven
Som en nick till det irländska ursprunget för MEMO PARISs medgrundare blandar denna doft hans läderackord med den luftiga fräschheten från enbär och grönt mate absolut. En av dessa iskalla, bitande morgnar. Solen tittar fram genom de tunga grå molnen. Vinden kryper in under dina kläder. Juniper. Morgondaggen blöter ner gräset. Slutligen stallet, trädörrarna till sadelkammaren, den brännande doften av läder, trä, bärnsten och honung. En gammal doft. Det är verkligen grön maté. Hästens tysta gnäll. Doften av frihet. Lädret samlas i vinden, gräset värms av träet. Absolut tonkaböna. Irish Leather galopperar iväg mot horisonten.Viktiga anteckningar: Enbärsessens, grön matte absolut, läderackord.Doftnoter: rosa peppar, olja av salvia, olja av flomme, iris, tonkaböna absolut, olja av björk, amberackord.
Karl Lagerfeld Bois De Yuzu Eau de Toilette - 100 ml
609 kr
Eleven
Bois de Yuzu EdT är en fräsch och ultramaskulin citrus fougère-doft. Doften öppnar med frostig ingefära som möts av kontrasterande bitter mandarin. Det moderna och aromatiska hjärtat, där muskatellsalvia minglar med yuzuträ, avslöjar ett träigt spår som förstärker doftens eminenta elegans. De omslutande, träiga och varma basnoterna av papyrus och mossa ger doften kraft, djup och förstärker doftens tydligt maskulina karaktär.• Maskulin doft från Karl Lagerfeld• Noter av ingefära, muskatellsalvia och papyrus• Doftfamilj: Citrus Fougère• Eau de ToiletteTopp: Ingefära, mandarinHjärta: Muskatellsalvia, yuzuträBas: Papyrus, mossa
Karl Lagerfeld Hamburg Eau de Toilette - 100 ml
729 kr
Eleven
Hamburg EdT är en inblick i Karl Lagerfelds liv och en hyllning till en av hans favoritstäder. Doften skildrar en lång promenad längs floderna Alster och Elbe där man möts av känslan av akvatisk fräschör. Hamburg EdT öppnar med en elegant friskhet från mynta och mandarin. I hjärtat utvecklas mjuka noter av lavendel, salvia och freesia som möts av en kontrasterande, aromatisk bas med noter av mjuk mossa, vitt trä och mysk.• Maskulin doft från Karl Lagerfeld• Noter av mynta, lavendel och mysk• Doftfamilj: Fougère Aromatic Aquatic• Eau de ToiletteTopp: Mynta, mandarinHjärta: Lavendel, salvia, freesiaBas: Mossa, vitt trä, mysk
Ferragamo Ferragamo Men Eau de Toilette - 30 ml
610 kr
Eleven
En doft som uttrycker självsäkerheten och modet hos en modern man som reser genom livet med passion och oundviklig elegans. En herrparfym som flätar ihop fräscha noter med boisénoter för att fira varumärkets italienska rötter och dess hantverkstradition. En strålande explosion av medelhavscitrus banar vägen för ett oväntat hjärta som kombinerar metallisk viol med styrkan av läder. Varma noter av mysk och vetiver kompletterar doften och förhöjer den sensuella dimensionen. · En fougeré-herrparfym med citrus och tränoter från Ferragamo· För den moderna och sofistikerade mannen som går sin egen väg · Perfekt när du vill uttrycka självsäkerhet, som på jobbet eller dejten DoftnoterTopp: Salvia, bergamott, citron Hjärta: Viol, läder Bas: Ekmossa, mysk, vetiver
Parfums de Marly Valaya Exclusif Eau de Parfum - 75 ml
3280 kr
Eleven
Valaya Exclusif hämtar sin inspiration från den minimalistiska, mästerliga silhuetten som blev kännetecknande för franska hovklänningar i slutet av 1700-talet. Denna nyklassicistiska stil vågade lägga dyrbara material ovanpå varandra, blanda opacitet och transparens och förena raffinemang med sensualitet, en estetik som också återspeglas i dess vita frostade flaska.En doft av raffinerad lyx som utstrålar en kraftfull aura och förkroppsligar feminin elegans för nutida esteter som önskar allt. Valaya Exclusif, en unik men ändå universell blommig och träig skapelse, avslöjar den sensuella och sammetslena charmen av mandel, lättheten hos genomskinliga vita blommor och den raffinerade styrkan i krämiga vita träslag. Förstärkt med pudriga noter strålar den ut en lockande värme och ger en känsla av sammetsmjukhet som varsamt omfamnar huden
Karl Lagerfeld Pour Homme Eau de Toilette - 100 ml
595 kr
Nordic Feel
Karl Lagerfelds ikoniska signaturdoft, Homme EdT, är en stilfull, modern och sensuell doft som frammanar känslor av styrka, självsäkerhet och åtrå. Denna parfym är en sensuell och maskulin aromatic fougère, där lavendel förstärks av grön viol och äppelnoter. Dessa vilar på en beroendeframkallande och behaglig amber- och träbas med svala och kryddiga noter för en häftig och livfull karaktär.• Maskulin doft från Karl Lagerfeld• Noter av lavendel, äpple och amber• Doftfamilj: Aromatic Fougère• Eau de ToiletteTopp: Mandarin, lavendelHjärta: Viol, äppleBas: Amber, sandelträ
Memo Paris Irish Leather Eau de Parfum - 75 ml
3025 kr
Nordic Feel
Som en nick till det irländska ursprunget för MEMO PARISs medgrundare blandar denna doft hans läderackord med den luftiga fräschheten från enbär och grönt mate absolut. En av dessa iskalla, bitande morgnar. Solen tittar fram genom de tunga grå molnen. Vinden kryper in under dina kläder. Juniper. Morgondaggen blöter ner gräset. Slutligen stallet, trädörrarna till sadelkammaren, den brännande doften av läder, trä, bärnsten och honung. En gammal doft. Det är verkligen grön maté. Hästens tysta gnäll. Doften av frihet. Lädret samlas i vinden, gräset värms av träet. Absolut tonkaböna. Irish Leather galopperar iväg mot horisonten.Viktiga anteckningar: Enbärsessens, grön matte absolut, läderackord.Doftnoter: rosa peppar, olja av salvia, olja av flomme, iris, tonkaböna absolut, olja av björk, amberackord.
Karl Lagerfeld Bois de Cypres Eau de Toilette - 50 ml
469 kr
Eleven
Bois De Cyprès EdT är en fräsch och aromatisk doft med cypress som huvudingrediens, en not som påminner om mjukt läder. Den öppnar upp med noter av mandarin, kardemumma och citron som tillför en frisk fruktighet. I hjärtat hittar vi lavendel, cypress och mynta, medan basen utgörs av kashmirträ, vetiver och salvia absolut. Doften är skapad för att vara "nyckelplagget" i garderoben.• Maskulin doft från Karl Lagerfeld• Noter av cypress, citron och kashmirträ• Doftfamilj: Woody Aromatic• Eau de ToiletteTopp: Mandarin, kardemumma, citronHjärta: Lavendel, cypress, myntaBas: Kashmirträ, vetiver, salvia absolut
Maison Margiela Replica Jazz Club Eau de Toilette - 30 ml
710 kr
Nordic Feel
Kliv in i en jazzklubb. Leta dig fram mellan några barstolar, koppla av i djupa fåtöljer och njut av doften av nygjorda cocktails och cigarrer ackompanjerade av melodiska mässingstoner.Eleganta och berusande drinkar. Söt honung och träiga noter av cigarrlådor.En samling klassiska noter och koppartoner med dämpat ljus som reflekteras på pianot där cocktails dröjer sig kvar med sina spritsiga toner.Maison Margiela är ett modehus som grundades av Martin Margiela 1988. Det parisiska modehuset skapar unikt mode och underbara doftersom blir till meningsfull konst snarare än en personlig kult. Maison Margiela har bland annat utsetts till ett framåttänkande och coolt modemärke och de designar haute couture, prêt-à-porter-kollektioner för dam och herr, läderprodukter, skor, smycken, parfymer, inredningsdesign och den moderna kollektionen MM6.1994 introducerade Maison Margiela de första Replica-modeplaggen: plagg och accessoarer handplockade från hela världen och återskapade med stor noggrannhet, karaktär och charm.Varje plagg har en särskild etikett inuti som beskriver ursprung och period.2012 utvidgade Maison Margiela det här unika konceptet med en doftkollektion som framkallar dofterna som ligger dolda djupt i våra minnen. Därefter följde en samling doftljus.Replica-kollektionen består av tidlösa dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och väcker känslor.FRÅN MINNEN TILL DOFTER:Replica-kollektionen består av tidlösa och omvälvande dofter och doftljus som lockar fram personliga minnen och våra personliga historier: de vi har upplevt och de som väntar. I enlighet med sin ”kreativa kollektiva” inställning samarbetar Maison Margiela med de bästa parfymörerna som har valts ut för sin genuina koppling av minne och dofter. De blir stimulerade av det konstnärliga resultatet av att komponera en doft som en universell inbjudan att väcka, hylla och dela oförglömliga känslor.I linje med Maisons Margielas minimalistiska inställning är Replica-flaskan enkel men samtidigt sofistikerad. En bomullsetikett påminner om de etiketter som används på kläder och accessoarer i Replica-kollektionen, och identifierar varje doft.

Om Köpa.se | info@kopa.se | © 2025 Köpa.se – Alla rättigheter förbehållna. | Ansvarsfriskrivning | Generella tips | Foton från Freedigitalphotos.net eller iStockphoto.